2013 Ekonomi mezunumuz Selen Yörüger takı tasarımlarını Lelia markası ile hayata geçirdi. Selen ile bir araya gelerek tasarımlarını ve yeni girişimi Lelia’yı konuştuk.

Merhaba Selen, kendini mezunlarımıza tanıtır mısın?

Merhaba, ben Selen Yörüger. 24 Mart 1989 İstanbul doğumluyum. Koç Özel Lisesi’nden mezun olduktan sonra 2008’de girdiğim Koç Üniversitesi Ekonomi bölümünden 2013 Haziran ayında mezun oldum.

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra neler yaptın?

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan hemen sonra Denizbank Kurumsal Bankacılık’ta MT olarak çalışmaya başladım. Daha sonrasında kendimden bir şeyler katmak istediğim ve eğlenceli bir iş yapmak istediğim için bir PR şirketinde çalıştım, ta ki yaptığım bir etkinlikte DJ setinin üzerindeki klima su akıtmaya ve ben panikten kendimden geçene kadar. Sonrasında yine kendimden bir şeyler katmak hedefiyle Koç Üniversitesi Kariyer Gelişim Merkezi’ne girdim. Orada çok eğlenceli geçen dokuz ayın sonunda gelen teklif üzerine yine Koç Üniversitesi’ndeki UNIV101 programının başına geçtim. Bir seneyi aşkın zamandır bu ofisteyim. Bir şeyler yaratmak istediğim ve yarattığım şeyin tamamen zevkimden ve görsellikten oluşmasını istediğim için Eylül ayında tasarımların tamamının bana ait olduğu Lelia isimli takı markasını kurdum.

Yeni kurduğun girişimin Lelia’yı bize tanıtır mısın?

Lelia kalitenin ön planda olduğu bir takı markasıdır. Tamamen el yapımı olan markamda özellikle değerli taş ve 14 ayar altına odaklandım. İsteğe göre 8 ayar da yapıyorum. Herkesin kendi isteği doğrultusunda kişiye özel tasarımların olmasını özellikle çok istedim. Her bireyin kendine özel yaptırabileceği tasarımları satmak benim için aslında en güzel duygu. Kalbimi ve enerjimi vererek yarattığım tüm tasarımlarımı tanıdığım veya tanımadığım kişilerin üzerinde görmek benim için mükemmel bir his. Bunun için elle tutulabilir, kaliteli bir ürün yaratmak en baştaki amacımdı.

Bu alanda bir iş kurma fikri nasıl doğdu?

Az önce söylediğim gibi, tamamen kendimden bir şeyler yaratmak isteğiyle ve bunun görsel bir şey olması amacıyla çıktı bu fikir. Hizmet sektöründe de insan kendinden bir şeyler katıyor ama bunu görmek, elle tutmak çok başka. Ayrıca takı zevkime sonuna kadar güveniyorum ve sevdiğim bir şeyi yaptığım için işin içinde çok büyük bir maneviyat var. Kendi üzerimde görmek istediğim ürünleri tasarlamak çok eğlenceli.

Hedef kitlende kimler var?

Hedef kitlemde herhangi bir yaş sınırlaması yok. Kaliteli, şık duran ve her zaman takılabilecek ürünleri almak isteyen herkes diyebilirim. Düz beyaz bir bluzla takıldığında kıyafeti daha da güzelleştiren takılar da var, gece kıyafetiyle takılabilen takılar da. Aslında benim mantığımda çok abartılı olmadığı sürece güzel takıların her zaman üzerimde taşınması var. Yani en sevdiğim şey simsiyah giyinip, hiçbir süsü olmayan kıyafetlerimin üzerine kendini gösteren şık takılar takmak.

Lelia’yı benzer girişimlerden ayıran özellikleriniz/hizmetleriniz neler?

Herkes için kendi markası çok önemlidir, ama benim için Lelia çok özel. Bu durum da markanın yarattığı ürünlere yansıyor. Bu işe gönül bağım çok kuvvetli. Markamın ismi de öyle. Ben müşterilerin istekleri doğrultusunda tüm ürünleri farklılaştırmaya açığım. Bir kimse bana şu ürünün şurası şöyle olsa diye bir mesaj atarsa hemen o kişinin istediğini yapmaya hevesliyim ve buna çok açığım. Kısaca tamamen kişi odaklı bir marka yarattım ve umarım bunun bilinci insanlara yerleşir.

Lelia ürünlerini almak isteyenler sana nasıl ulaşabilirler?

Ürünleri incelemek veya almak isteyenler www.lelia.com.tr’den tüm ürünlere ve detaylarına ulaşabilirler veya info@lelia.com.tr mail adresinden bana direkt ulaşabilirler ve Instagram sayfamızdan da Lelia’yı takip edebilirler (leliajewelry). Ayrıca Mart 2017 itibariyle Lelia ürünlerine Lidyana üzerinden de ulaşabilirler.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.