2016 senesinde Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun olan Sevgi Acar ile kendi girişimi olan BAA ve ürünleri hakkında ilham verici bir röportaj gerçekleştirdik.

Merhaba Sevgi, mezunlarımıza kendini tanıtır mısın?

2016 senesinde Koç Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun oldum. Şu anda da Bilgi Üniversitesi Marka Okulu’nda Pazarlama İletişimi üzerine yüksek lisansımı yapıyorum. BAA adında 2016 senesinde kurduğumuz bir çanta, aksesuar ve kırtasiye ürünleri markamız var, şu anda markamızın yöneticiliğini yürütüyorum. BAA ile birlikte aile şirketimizin kurumsal iletişim bölümünün başında görevliyim.

Mezuniyetinden sonra neler yaptın? Koç Üniversitesi’nde aldığın eğitimin kariyerine ne gibi etkileri oldu?

Mezun olduktan sonra Doğuş Group’un Dream adlı içecek ve yiyecek firmasında çok kısa bir iş deneyimim oldu. Daha sonra aile şirketimiz olan Acar Group’ta BAA adlı markamızda manevi destek amaçlı işe başladım. Bu sene aile şirketimizde dördüncü yılımı tamamlıyorum 🙂 Bu sene de kurumsal ilişkiler departmanının başına geçtim. Bir işi çok farklı ve geniş perspektiflerle kavrayabilme kabiliyetimin okuduğum bölümle çok ilintili olduğunu düşünüyorum. Uluslararası ilişkiler bana yaratıcı bakış açıları geliştirmeyi, bir konu üzerine dostça tartışabilmeyi, fikir yürütmeyi öğretti. Koç’un verdiği kültürün, disiplinin, sorgulamanın, bakış açısının, öz güvenin kişiliklerimizde ister istemez yer edindiği kanısındayım. Koç’tan aldığım kültür ve özgüven iş kültürümün de oluşmasına zemin hazırladı diyebilirim. Gelişime açık olmayı, öğrenmenin sonunun olmadığını da Koç’taki değerli hocalarımdan öğrendiğimi söyleyebilirim.

BAA fikri nereden doğdu?  BAA nedir, ne gibi ürünleriniz var?

BAA 2016 senesinde kuruldu. Çanta, çanta sapı, çanta aksesuarı ve matbaacılığa gönderme yaptığımız kırtasiye ürünlerimiz var. Baba mesleğimiz matbaacılık. BAA’da matbaanın BAA’sından geliyor, soyadımızın Acar olması nedeniyle ikinci A’nın üzerine ailenin aynı çatı altında çalıştığını sembolize eden çatı izlenimi veren yumuşatma işareti ekledik. BAA birinci nesil ile ikinci nesil arasındaki bağı sembolize ediyor aynı zamanda. Yani bağ anlamında da kullandık markamızın adını. Ailemizin kırk yıllık emeklerini markalaştırmayı hedefledik diyebiliriz. Onların attığı temelin üzerine  bir şeyler eklemek istedik. Geçmişimizin izini markamızın hikayesinde yaşatmayı amaçlıyoruz.

Ürünlerinizin ilginç isimleri var. Bu isimlerin hikayesini paylaşır mısın?

Baba mesleğimizin matbaacılık olması sebebiyle markamızın adı matbaanın BAA’sından geliyor. Biz de bu nedenle ürün isimlerimizi yazar isimlerinden esinlenerek koymaya karar verdik. Örneğin; susan adlı çantamızın ismi değerli yazar Susan Sontag’dan, Virginia adlı çantamızın ismi değerli yazar Virginia Wolf’tan geliyor. En sevdiğimiz yazarları ürünlerimizde yaşatmaya hala devam ediyoruz.

Bundan sonrası için hedeflerin neler?

 Markamızı dünyaya duyurabilmek en önem verdiğim hedeflerim arasında. Kendimi geliştirerek ancak işimi geliştirdiğimi düşündüğüm için eğitimin önemine çok inanıyorum. Yüksek lisansımı bitirdikten sonra bir tane daha yüksek lisans yapmayı hedefliyorum.

Mezunlarımız ürünlerinize nasıl ulaşabilirler?

Mezunlarımız ürünlerimize https://baa.com.tr/ web sitesi adresimizden, https://www.instagram.com/baaofficial_/?hl=en instagram adresimizden ulaşabilirler. Aynı zamanda Beymen Blender, Fenix, Gizia Gate mağazalarında da BAA markalı ürünlerimi bulabilirler.