Teknokrasi’nin kurucusu 2006 İşletme mezunumuz Deniz Utku Dijital Pazarlama eğitimi almak için bu yaz Silikon Vadisi’ndeydi. Biz sorularımızı sorduk, Deniz Silikon Vadisi’nden cevapladı.

Kendini mezunlarımıza tanınır mısın?
Ben Deniz Utku. 2006 Koç İşletme mezunuyum. Koç’tan mezun olduktan sonra Boğaziçi’nde MIS yüksek lisansı yaptım, şu anda da Reklamcılık alanında doktora öğrencisiyim. Hem okul hem profesyonel iş hayatını aynı anda sürdürüyorum. Hobimi işe dönüştürerek İnternet ile ilgili bir işte çalışma hedefi koymuştum kendime. İş hayatına bir interaktif ajansta çalışarak girdim ve ardından hep hayalimde olan Google’da, Türkiye ofisinde bir pozisyona başvurdum ve kabul edildim. 2,5 yıl boyunca büyük markaların Google reklamlarını yönettim ve bazı Google ürünlerinin yetkili uzmanı oldum. Sahibinden.com’dan teklif gelince yine çok sevdiğim bir site olduğu için oraya geçtim, bir yıldan uzun bir süre oranın Online Pazarlama Yöneticisi olarak çalıştım. Dünya turu yapma isteğiyle işten ayrıldım ve San Francisco’ya ilk defa bu Dünya Turu sırasında uğradım. Türkiye’ye döndüğümde Markafoni’de Online Pazarlama Müdürü olarak çalışmaya başladım ve iki yıla yakın orada çalıştıktan sonra, bir dijital ajans olan Teknokrasi’yi kurdum. Bir yıldan uzun süredir Teknokrasi’nin Ajans Başkanı olarak çalışıyorum.

Bugünlerde Silikon Vadisi’ndesin? Neler yapıyorsun, seyahatinin amacı nedir? Verimli geçiyor mu?
Bizim işimiz için Silikon Vadisi çok önemli bir yer, adeta dünyanın merkezi. O yüzden, buradaki bir aylık Dijital Pazarlama Sertifika programını duyunca, doktora öğrencisi olarak katılmaya karar verdim. Eşimle aynı bölümde doktora yaptığımız için, profesyonel hayattaki işlerimize biraz ara verip hem eğitim, hem de tatil olur diye düşünerek bu programa kayıt olduk. Bir ay boyunca, Silikon Vadisi’ndeki İnternet ve teknoloji şirketlerini gezip, buradaki uzmanlardan da dersler aldık. Silikon Vadisi’ndeki başarılı Türklerle tanışmak ve mesleğimizin en yoğun olarak kullanıldığı Silikon Vadisi’nde bulunmak harika bir his. Türkiye’de yaptığımız işlerin aslında dünya kalitesinde olduğunu ama genel mantık olarak bir iki yıl geride olduğumuzu gördük burada yapılanları, düşünülenleri dinledikçe.

Yeni kurduğun bir şirketin var. Bize biraz da bu şirketten ve neler yaptığınızdan bahseder misin?
Evet, geçtiğimiz sene Haziran ayında Teknokrasi’yi kurduk. Teknokrasi bir dijital ajans, yani müşterilerine dijital dünyada nasıl pazarlama yapacaklarının danışmanlığını yapıyor ve reklam bütçelerini yönetiyor. Daha ilk senemizde Domino’s Pizza, Desa, Mudo, Flo, Doğtaş ve Hürriyet İnternet Grubu gibi büyük markaların dijital ajansı olduk ve Siemens, P&G, Aksigorta gibi şirketlerle uzun süreli anlaşmalar imzaladık. Genel olarak AdWords, Analytics, sosyal medya, SEO ve banner alanlarında hizmet veriyoruz.

Mezunlar Derneği ile de çalışıyorsunuz. Bu çalışmalardan da bahseder misin?
Ben son birkaç dönemdir Koç Üniversitesi Mezunlar Derneği’nde yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyorum ve bu sene dernek olarak çalışmalarımızı daha profesyonel bir şekilde yürütmek için ajanslardan destek almaya karar verdiğimizde, sosyal medya hesaplarının yönetimine ajansım adına talip oldum. Okulu çok sevdiğim ve Mezunlar Derneği’nin hedef kitlesi olan mezunlarla doğal olarak bağlantılarım olduğu için, Facebook ve Twitter başta olmak üzere, Instagram ve Foursquare gibi sosyal medya mecralarında Mezunlar Derneği’nin etkinliklerini ve duyurularını yayınlamanın dışında, mezun arkadaşların başarılarını ve genel olarak okul ile ilgili tüm mezunları ilgilendirebilecek olayları duyurmak çok tatmin edici bir ajans-müşteri işbirliği sağlıyor diye düşünüyorum.

Bundan sonrası için planların neler?
Bundan sonrasında, kişisel kariyer hedeflerimin dışında, öncelikle Koç Üniversitesi’nin Silikon Vadisi ile ilgili bir program düzenlemesi için çalışmak istiyorum. Aslında genel olarak Koç Üniversitesi’nin özellikle İnternet ve teknoloji dünyasında da örnek bir kurum olarak gösterilmesini sağlayacak girişimlerin bir parçası olmak istiyorum. Örneğin Koç mezunu başarılı İnternet profesyonellerinin ders verdiği bir dijital pazarlama programının hem bu alana kaymak isteyen mezunlar hem de öğrenciler için çok faydalı olacağını düşünüyorum.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.