2011 mezunumuz Aslı Yantra, 2011 yılında Uluslararası İlişkiler bölümünden mezun olan Sena Ercan Çetinsoy ile keyifli bir sohbet gerçekleştirdi. Sena Ercan Çetinsoy’11’in Koç Üniversitesi mezuniyeti sonrası kariyeri ve kendi girişimi olan Kiklou hakkındaki ilham verici sohbetin detaylarını röportajımızda bulabilirsiniz.

Koç Üniversitesi’nden hangi tarihler arasında okudun, hangi bölümden mezun oldun? Biraz mezunlarımıza kendini tanıtır mısın?

Merhabalar ben Sena Ercan Çetinsoy. 2007 – 2011 yılları arasında Koç Üniversitesi’nde okudum. Uluslararası İlişkiler bölümünden mezunum. 10 senelik kurumsal hayat sonrası atıldığım girişimcilik yolculuğunda Kiklou markam ile ilerliyorum. Eş zamanlı markalara tecrübelerim ve uzmanlıklarım doğrultusunda pazarlama konusunda danışmanlık hizmeti veriyorum. Bir yandan da yoga eğitmenlik eğitimi alıyorum. 🙂

Koç Üniversitesi’nden mezun olduğundan günden itibaren hayat yolculuğun nasıl ilerledi?

Mezun olduktan sonra Yemeksepeti’nde ilk işime başladım, hem satış hem pazarlama departmanlarında çalışma fırsatı buldum. Sonra Garanti Bankası ve Mavi gibi daha kurumsal markaların pazarlama ekiplerinde yer aldım. 10 yılı aşkın süredir farklı sektörlerde farklı ihtiyaçlara çözüm bulmak ve yapılan işi geliştirmek için ağırlıklı olarak pazarlama, eticaret ve dijital alanlarda çalıştım. Kendi işimi yapma hevesim her zaman vardı ancak hem kurumsal dünyada deneyim kazanmak hem de gerçekten inandığım bir fikir bulmak için doğru zamanın gelmesini bekliyordum. Tam bu noktada hayatıma Kiklou girdi. Kiklou ile daha özgür ve konforlu bir regl deneyimi ve sürdürülebilir bir gelecek için regl külodu ve regl mayosu gibi akıllı tekstil ürünleri tasarlayıp, üretiyoruz.

Gururla takip ettiğim bir girişimci kadınsın. Kiklou ezber bozan bir iş olmuş, seni tebrik ederim. Nasıl böyle bir fikir düştü aklına? 

Pandemi ile birlikte birçok alışkanlığım ve birçok konuda algım değişti. En büyük farkındalıklarım tüketim miktarlarımız ve aslında ihtiyacımızın ötesinde bir tüketim sebebiyle bugün içinde bulunduğumuz iklim kriziydi. Özellikle kadınların ortalama 40 yıl boyunca regl olduğunu ve buna bağlı plastik içerikli hijyen atık oranını düşünürken daha sürdürülebilir ve atıksız bir regl için alternatif araştırmaya başladım. Benzer kaygılar içinde olan ortağım Hande Aykun ile beraber yurtdışında bulunan ama o zaman Türkiye’de örneği olmayan regl külodunu yerel bir marka ile kadınlar için sağlıklı bir menstrüel ürün alternatifi yaratmak, yerel üretime destek vermek, hem de çevreye katkı sağlamak adına bir yola çıktık. Türkiye’nin ilk regl mayosunu piyasaya biz çıkardık.

Kiklou’nun sektörü itibariyle reklamı zor bir alan olsa gerek. Reklam ve satış faaliyetlerinde zorluklar yaşadığınız oldu mu?

Regl tabusu maalesef gerçek! Kadın bedeninin doğalı ve biyolojik işlevlerinden biri olmasına rağmen yıllardır toplumlar tarafından açıkça ifade edilmek yerine olağandışı çabalar sarf edilmiş, kadınlara atanmış bir ceza gibi katlanmak zorunda olduğu ve ulu orta konuşulmaması hatta tam aksine gizlenmesi gereken bir şey olarak görülmüş bir konudan bahsediyoruz. Böylesine tabu olmuş bir konuda ülkemizde reklamdan öte iletişim yapmak bile çok zor.

Başladığımız günden bu yana birtakım aksilik ve engellerle karşılaştık. Örneğin sosyal medya platformlarında yayınladığımız içerikler ve reklamlar sansürlendi, erişim engeline maruz kaldı ya da içerik kurallarına uygun olmaması gerekçesiyle yayından kaldırıldı. İletişime geçtiğimiz birçok influencer böyle bir ürünü sayfasında paylaşmak istemediği için işbirliğini reddetti.

Karşılaştığımız tüm engellere rağmen “Mind your period.” sloganıyla çıktığımız yolda temas ettiğimiz herkesin regl tabularını yıkmak, beden farkındalığını arttırmak ve herkesi menstrüel sağlık hakkında bilgilendirmek için çalışıyoruz.

Koç Üniversitesi’nde okumanın faydasını iş hayatı içerisinde gördüğün noktalar oluyor mu?

Koç Üniversitesinde okurken önce birçok farklı alanda ders aldım. Bu dersler sayesinde mezun olurken bölümüm Uluslarası ilişkiler olmasına rağmen pazarlama alanında çalışmak istediğime karar vermiştim. Özellikle kariyer anlamında ne yapmak istediğine dair net bir fikri yoksa öğrencinin bu çeşitlilik imkanının çok önemli olduğunu düşünüyorum. Son senemde bir dönem Erasmus ile Madrid’de okudum. Farklı bir ülkede kısa süreliğine bir olsa öğrenciliği deneyimleyip kendi ayaklarım üzerinde olmak bambaşka bir tecrübeydi. Bunun yansımalarını hayatımın her alanında görüyorum. Üniversitede yer aldığım mentorluk programı, gönüllü projeler ve klüplerde deneyimlediğim aktiviteleri de çalışma hayatında birebir uygulayabildiğim işler oldu. Bir de iş hayatında birlikte çalıştığım ya da denk geldiğim Koç Üniversitesi mezunlarıyla aynı frekansta iş yapabilmek her zaman çok keyifli oluyor.

Şu anda satışlarınız nasıl gidiyor? Hangi kanallardan satış ve reklam yapıyorsunuz? Almak istediğimizde nerden bulabiliriz?

Yurtiçi pazarı beklediğimizden daha yavaş büyüyor. Ancak geri dönen müşteri oranımız çok yüksek. Yani bir kere alıp memnun olan müşteri mutlaka gelip daha fazla ürün satın alıyor. Ürünün yurt dışında pazarı daha büyük olduğu için yurt dışında farkı ülkeler için satış ve perakende noktaları için çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Müşterilerimize Google, Meta, Youtube, Tiktok gibi sosyal medya platformlarından ulaşıp reklam veriyoruz.

Kiklou ürünlerine websitemizden (www.kiklou.com) ve Trendyol, Hipicon, Local Makers ve Sürdür gibi pazar yerlerinden ulaşabilirsiniz.