Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden 2006’da mezun olan Berker Soyluoğlu, kurumsal çalışma hayatının ardında hayalindeki oyunu hayata geçirdi. İstanbul Oyun Fuarı’nda tanıtılan ve güzel tepkiler alan oyun Crowner hakkında Berker’le konuştuk.

Merhaba Berker, mezunlarımıza kendini tanıtır mısın?

Merhabalar, Ben Berker Soyluoğlu, 2006 senesinde Koç Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünü kazandım. Çok güzel ve unutulmaz anlarımı yaşadığım beş senenin ardından 2011 senesinde mezun oldum.

Koç Üniversitesi’nden ayrıldıktan sonra neler yaptın?

Mezun olduktan hemen sonra Fiba Holding’de Java Yazılım Mühendisi olarak ise başladım. Burada çalışırken Özyeğin Üniversite’sinde yüksek lisans yapmaya başladım. Aynı zamanda yan projeler yaparak mobil alanında kendimi geliştirdim. Dört senenin ardından Vektör Telekom şirketinde Yönetici Mobil Yazılımcı olarak görev aldım. Bu süre içerisinde tasarımı üniversite sınavlarına hazırlanırken tanıştığım Murad Ersoy’a ait olan Crowner adlı oyunu yazdım.

Bir oyun yazma fikri nasıl doğdu? Senin oyunlarla aran nasıl?

Açık konuşmak gerekirse bir oyun yazma fikri o zamanlar ismi ÖSS olan sınava hazırlanırken çıktı. Dershanede tanışmış olduğum arkadaşımla hangi bölümleri okumayı planladığımız sohbetin şaka yoluyla “Biz bir oyun yapmalıyız.” şeklinde bitmesiyle doğdu. Tasarım okumak isteyen Murad Ersoy ve bilgisayar mühendisliği okumak isteyen benim ortak noktamızdı beraber bir oyun yapmaktı. Nasıl ve ne yapılacağına dair hiç bir fikrimiz olmamasına rağmen bir gün bu şakayı gerçek yapmaktı amaç.

Dürüst olmak gerekirse benim oyun oynamakla bu aralar çok aram yok. Telefonda oynanan gündelik oyunların ötesine geçmem maalesef mümkün olmuyor. Zaten oyunumuz da hızlı ilerleyen gündelik hayatta insanların metroda ya da otobüste güzel vakit geçirmelerini hedefleyen bir oyun.

Oyunu biraz anlatır mısın?

Crowner, bağımlılık yapan bir bulmaca oyunu. Amaç 7×7 boyutundaki panoyu, topları yatay, dikey ya da çapraz çizgiler halinde birleştirerek temizlemek. Topları sıraladığımız zaman toplar kayboluyorlar. Ne kadar çok top birleştirirsek o kadar puan alıyoruz. Kulağa basit gelse de basit bir oyun değil Crowner, topların hareket etmeleri için açık bir yol olması gerekiyor. Panomuz dolduğu zaman ise oyun bitiyor.

Oyunla ilgili nasıl tepkiler alıyorsunuz?

Oyunla ilgili aldığımız ilk tepkiler bizi mutlu etti. Oyunumuzu insanlar severek oynuyor ve bizim hiç tahmin etmediğimiz puanları yapıyorlar. Şubat başında oyunumuzu İstanbul Oyun Fuarında tanıttık ve oradan gelen yorumlar da hep pozitif oldu. Oyunu görüp bağımlılık yapacağından korkup indirmeyen insanlara bile rastladık.

Mezunlarımız oyuna nasıl ulaşabilir?

Oyuna ulaşmak çok kolay. Şu an hem Apple App Store’dan hem de Google Play’den indirmek mümkün. Aşağıdaki linklerden indirip oynamaya başlayabilirler.

https://itunes.apple.com/app/id895530438
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.berkersoyluoglu.Crowner

İlerisi için hedeflerin neler?

Crowner, şu an sadece Türkiye pazarına açık. Amacımız dil desteği ekledikçe ilgili pazarlara yavaş yavaş açılmak. Devamında ise üzerinde çalıştığımız bir kaç oyunu daha piyasa sürmek. Zamanı gelince ise bunu hobi projesi şeklinden çıkartıp şirketleşmek.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.