Nisan 2012 E.bulten
Aylık Elektronik Haber Servisi
Nisan 2012
 
 
Koç Üniversitesi Sosyal Medya'da.

Kurumsal İletişim Departmanı Sosyal Medya Uzmanı Göktan İleri ile mezunlarımız için bir röportaj yaptık, üniversitemizdeki yeni sosyal medya çalışmalarını konuştuk.

Merhaba Göktan Bey, geçtiğimiz haftalarda kampüs içinde oldukça yoğun bir şekilde Üniversitemizin sosyal medyada yer alması ile ilgili haberler gördük. Bize biraz bu süreci anlatır mısınız?

Koç Üniversitesi’nin sosyal medyadaki çalışmalarının neler olabileceği üzerine uzun süre kendi ekibimizle ve bize destek veren paydaşlarımız ile görüşmeler yaptık. Koç Üniversitesi’nin başta Facebook,  Twitter, Linkedin, Flickr olmak üzere sosyal mecralarda görünür olması ve Üniversitemiz ile ilgili gelişmelerin tüm hedef kitlemiz ile anında paylaşılması fikri çıkış noktamızı oluşturdu.

Bildiğiniz gibi, yeni medya düzeni ile artık kurumların itibarlarını yönetmeleri için sosyal medya ağları içinde yer alması kaçınılmaz oldu. Sosyal medyada itibarı ve algıyı yönetebilmek için, oyunun kurallarını çok iyi bilmeli, sıkı bir hedef ve strateji ile oyun alanınızı belirlemelisiniz. Eski medya düzeninde özellikle krizler daha kontrol edilebilir ve öngörülebilirdi. Ancak yeni medya ile artık tek bir cümle veya görsel bir anda milyonlarca kişiye ulaşabiliyor. Bunun bilinci ile hareket etmek ise ciddi bir ekip işi ve bilgi birikimine dayanıyor.

Koç Üniversitesi olarak sosyal medya çalışmalarına aslında çok önceden başladık. İlk önce strateji ve kriz iletişimi planlarımızı oluşturduk. Üniversite içinde sosyal medya temsilcilerimizi belirledik ve eğitimler verdik. Böylece Koç Üniversitesi’nin ortak dilini oluşturduk. Tüm Üniversite olarak hazır olduğumuzda ise lansmanımızı yaptık. Şu an itibari ile Facebook takipçi sayımız 2855, Twitter takipçi sayımız 800 kişi. Ana hedefimiz Koç Üniversitesi takipçi sayısını artırmak ve Üniversite sosyal mecralarını “merak edilen”, “konuşulan” ve  “ilgi çeken” bilgilerle donatmak. Bunun için birçok yeni projemiz var.

Konu ile ilgili bir diğer çalışmamız da alanında uzman olan bir sosyal medya ajansı ile çalışmaya başlamamız oldu. Bu süreçte her iki taraf için de ortak bir Koç Üniversitesi dili oluşturduk.

Sosyal medya Üniversitemiz açısından neden önemli?
Koç Üniversitesi’nin sosyal medyada yer alması, aday öğrencilerin Koç Üniversitesi duruşunu ve kalitesini her platformda kolayca görebilmesi ve tüm bilgilere ulaşabilmesi açısından önem taşıyor. Diğer taraftan mezunlarımıza ulaşmakta ve daha yakın temas içinde olmak için de sosyal medya her zamankinden daha önemli hale geldi.

Üniversite aday öğrencileri sosyal medya ağlarını etkin bir şekilde kullanıyorlar. Başta Facebook ve Twitter olmak üzere aday öğrencilere ulaşılabilecek en etkili yollardan biri sosyal mecralar. Aday öğrenciler sosyal medya ağları ile sizi takip ediyor, soruları bu mecralardan soruyor ve sizin hakkınızda bilgiyi sosyal ağlarda buluyor. Bu nedenle, Üniversitenin sosyal ağlarda güçlü bir şekilde var olması önemli bir durum haline geldi. Biz Koç Üniversitesi olarak sosyal medyayı iletişim stratejimizin bir parçası olarak görmekteyiz.

Mezunlarımız sosyal medyada üniversitemiz takip etmek dışında nasıl bir katkıda bulunabilirler, mezunlarımızdan bir beklentiniz var mı?
Öncelikle bizi sosyal medya üzerinden takip etmeleri çok önemli. Tüm mezunlarımızı bir arada tutarak Koç Üniversitesi ruhunu devam ettirmek istiyoruz. Yurt içi ve yurt dışındaki mezunlarımız ile daha yakın ilişkiler kurabilmek ve aidiyet duygusunu sürdürmek için sosyal medyanın günücünü bu yönde kullanmak en büyük isteğimiz.

Bundan sonrası için hedefler, yeni mecralar var mı?
Sosyal medya için hedefimiz Koç Üniversitesi olarak farklı bir yerde durmak. Koç Üniversitesi’nin değerlerini ve akademik duruşunu sosyal medya üzerinden tüm var olan mezunlarımıza, mevcut öğrencilerimize ve aday öğrencilere hissettirmek ve aidiyet duygusunu pekiştirmek ana hedefimiz olarak yer alıyor.

Yeni mecra olarak bu sene içerisinde mobil platformlarda daha fazla yer almak istiyoruz. Bu sayede Koç Üniversitesi ile ilgili her türlü bilgiye ve habere anında ulaşma imkanı sunacağız.

FacebookTwitterYoutubeFlickerLinkedinGoogle Plus