|
Ayşe Zarakol'un gözünden savaş sonrası Türkiye, Japonya ve Rusya
Koç Üniversitesi Yayınları yine çok ses getirecek bir kitabı satışa
sunuyor. Cambridge Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
Bölu¨mu¨ Öğretim Üyesi Ayşe Zarakol, Yenilgiden Sonra: Doğu Batı ile
Yaşamayı Nasıl Öğrendi isimli kitabında Birinci Du¨nya Savaşı sonrası
Tu¨rkiye, İkinci Du¨nya Savaşı sonrası Japonya ve Soğuk Savaş sonrası
Rusya vakalarını derinlemesine inceliyor ve karşılaştırıyor.
Doğu-Batı ilişkileri, karşılaştırmalı Tu¨rk dış politikası ve
uluslararası ilişkiler teorileri konularında çalışmalar yapan Ayşe
Zarakol, Yenilgiden Sonra: Doğu Batı ile Yaşamayı Nasıl Öğrendi kitabını
okurlarla buluşturuyor. Zarakol kitabında coğrafi konumları, dilleri,
dinleri, yüzölçümleri, güçleri ve kültürleri birbirinden farklı olan
Türkiye, Japonya ve Rusya'nın savaş sonrası vakalarını masaya yatırıyor.
|
Ayşe Zarakol, bu üç ülkenin Batı denen şeye
benzer tepkiler vermelerinin kuramsal açıdan tutarlı bir açıklaması olup
olmadığını, bu imparatorlukların yenilgiyle nasıl başa çıktığını
sorguluyor. Konstru¨ktivizmin yanı sıra toplumsal kuramcıların ve
du¨şu¨nu¨rlerin göru¨şlerinden yararlanan Yenilgiden Sonra, lekeli
devletlerin statu¨ kaygılarına karşı aşırı duyarlı hale geldiklerini ve
dış siyasetlerini buna göre biçimlendirdiklerini savunuyor.
ABD’de Middlebury College'da Siyaset Bilimi ve
Antik Yunan ve Roma Medeniyeti bölu¨mlerinden mezun olan Ayşe Zarakol,
doktora derecesini Wisconsin Üniversitesi Siyaset Bilimi Bölu¨mu¨nden
aldı. ABD'de Washington and Lee Üniversitesinde bir su¨re yardımcı
doçent olarak görev yapan Zarakol, şu anda Cambridge Üniversitesi
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölu¨mu¨nde öğretim üyesidir.
Künye:
YENİLGİDEN SONRA
DOĞU BATI İLE YAŞAMAYI NASIL ÖĞRENDİ
Yazar: Ayşe Zarakol
Çeviren: Barış Cezar
Redaksiyon: Göksun Yazıcı
Düzelti: Haluk Kalafat
Yayıma Hazırlayan: Çiçek Kılıç
1. Baskı, Colorist Akademi Matbaacılık
İstanbul, Ağustos 2012
355 s.
ISBN: 978-605-5250-01-0
Barkod: 9786055250010
KDV dahil fiyatı: 26 TL
Uluslararası İlişkiler | Siyaset Bilimi | Tarih
|
Bundan sonraki yeni dünya markası Çin’den mi yoksa Türkiye’den mi çıkacak?
Koç Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ve İşletme
Enstitüsü Öğretim Üyesi Ayşegül Özsomer’in ‘The New Emerging-Market
Multinationals’ adlı kitabı satışa çıktı. Özsomer, INSEAD’dan L’Oréal
Kürsüsü Pazarlama İnovasyonu ve Yaratıcılık Profesörü Amitava
Chattopadhyay ile Michigan Üniversitesi Ross İşletme Okulu’ndan S.S.
Kresge Pazarlama Profesörü Rajeev Batra ile birlikte hazırladığı
kitabında gelişmekte olan ülkelerde doğan markaların global pazarlarda
hızlı yükselişini sağlayan stratejilere ışık tutuyor.
Markalar dünyasında büyük dikkat çekecek olan ‘The New
Emerging-Market Multinationals’ adlı kitap satışa sunuldu. Koç
Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ve İşletme Enstitüsü
Öğretim Üyesi Ayşegül Özsomer’in, INSEAD İşletme Okulu’ndan L’Oréal
Kürsüsü Pazarlama İnovasyonu ve Yaratıcılık Profesörü Amitava
Chattopadhyay ile Michigan Üniversitesi Ross İşletme Okulu’ndan S.S.
Kresge Pazarlama Profesörü Rajeev Batra ile birlikte hazırladığı
kitapta, gelişmekte olan ülkelerde doğan markaların global pazarlarda
hızlı yükselişini sağlayan stratejilere ışık tutuluyor. |
Kitapta, gelişmekte olan ülkelerden yola çıkarak, global pazarlarda
dikkat çekici başarılar elde eden markaların kullandıkları stratejiler
konu alınıyor. Kitapta aynı zamanda gelişmekte olan ülkelerden
dünyaya açılmak isteyen şirketlere de dikkat çekici ipuçları sunuluyor.
Kısıtlı imkânlara rağmen uyguladıkları stratejik yöntemlerle hızla
gelişen ve ürünlerini bütün dünyaya ulaştıran markaların
hikayelerinden çıkarılan önemli dersler benzer hedefi olan bir çok
markaya da yol gösterici olacak nitelikte.
‘The New Emerging-Market Multinationals’ kitabın yazarlarından Koç
Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi ve İşletme Enstitüsü
Öğretim Üyesi Ayşegül Özsomer çok uluslu şirketlerin pazarlama
karmasının yerel pazarlarda adaptasyonu, pazar odaklılık ve global
marka yönetimi alanında çalışmalar yürütüyor. Bir diğer yazar Amitava
Chattopadhyay da, Asya, Afrika ve Avrupa’da birçok firmaya marka
danışmanı olarak hizmet veriyor. Rajeev Batra ise 30 yıldır global
marka, gelişmekte olan pazarlar ve pazarlama konularında araştırmalar
gerçekleştiriyor.
Pazarlama ve markalar alanındaki bu 3 önemli
isim kitabı hazırlarken, 39 şirket hakkında derinlemesine bir araştırma
yürüterek, bu şirketlerin hızlı büyümesini inceledi. Üç uzman, bu
kitapla şirketlerin yükselişlerinin arkasındaki yenilikçi rekabet
stratejileri ve taktiklerini ortaya koydu. Kitapta, şirketlerdeki
büyümeyi tetikleyen 4 strateji şöyle sıralandı:
- Maliyet Liderleri, mevcut maliyet yapılarını ve yüksek hacimlerini gelişmiş pazarlarda kullanırlar
- Bilgi Destekliler, var
olan kaynaklarını, yerel tüketicilerinden ve pazarlarından kaynaklanan
bilgi birikimlerini başka gelişmekte olan pazarlarda kullanırlar.
- Özel müşteri odaklılar, maliyet
avantajlarını yeni geliştirdikleri düşük maliyetli AR-GE
kapasiteleriyle birleştirerek, diğer gelişmekte olan pazarlardaki
müşteri isteğine göre belirlenmiş özel müşteri odaklı markalı ürün
sunarlar.
- Marka yaratıcıları, mevcut
düşük maliyetli işçilikleri ve Ar-Ge kapasitelerinin yanı sıra,
odaklanmış yenilikler yaratan yöntemlerle, belirli ürün ve segmentlere
odaklanarak gelişmiş pazarlarda marka yaratırlar.
|