28 Ocak 2016 

Uluer Kardeşlerden bir sosyal ağ: Hairmod

Caner’02 ve Cem’06 Uluer kardeşler girişimcilik hikayelerine bir yenisini eklediler: Hairmod. Dünyanın ilk saç ve makyaj sosyal ağı olan Hairmod’u Caner ve Cem’den dinledik.

Kendinizi mezunlarımıza tanıtır mısınız?

Cem: Merhaba, ben Cem Uluer. 1983 İstanbul doğumluyum. Saint Benoît Lisesi mezunuyum. 2006 yılında ise Koç Üniversitesi İşletme Bölümü’nü tamamladım. Mezuniyetimin ardından Galatasaray Üniversitesi’nde Pazarlama ve Lojistik konusunda Yüksek Lisans yaptım. İşten arta kalan zamanlarımda yaşadığım deneyimleri genç girişimciler ile paylaşmak üzere TOBB İGGK üye oldum. Şu anda aynı kurumun İletişim Grup başkan vekilliğini sürdürmekteyim. Çok sevdiğim müzik ve Galatasaray’a da mümkün olduğunca zaman ayırmaya çalışıyorum. Galatasaray sevgimi bir adım öteye taşıdım ve 2007 yılında kongreye girdim.

Caner: Merhaba, ben Caner Uluer. 1978 doğumluyum. 1997 yılında İstanbul (Erkek) Lisesini tamamladım ve Koç Üniversitesi İşletme Bölümü’ne girdim. Çoğu mezunun bilmediği İstinye’de bulunan; eskiden Kav kibrit fabrikası, bugün ise içinde bir alışveriş merkezi olan İstinye Kampüsü’nün sıcak atmosferinde başladım Koç Üniversitesi’ne. 2002 yılında aynı bölümden mezun oldum. Girişimciliğin yanında on dört yıl profesyonel olarak müzisyenlik yaptım. Cem gibi ben de TOBB İGGK üyesiyim ve son iki dönemdir Proje Geliştirme grup başkanlığı görevini sürdürüyorum.

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra neler yaptınız?

Cem: Aslında benim için mezun olduktan sonra pek bir şey değişmedi çünkü ilk girişimimi henüz üçüncü sınıfta okurken kurmuştum ve o dinamik halen sürmekte.

2005 yılında Caner ile birlikte Verita Danışmanlığı kurduk. 2010 yılına geldiğimizde ise Telekomünikasyon sektörüne girdik ve Verita iletişim Hizmetlerini kurduk. Bu şekilde Verita Grup ortaya çıkmış oldu. Her iki işimizde de teknoloji ve inovasyon ön planda olduğu için zamanın nasıl geçtiğini anlamadım. Caner: Benim için de aynı durum söz konusu. Zaman o kadar hızlı akıyor ki; girişimciliğin laneti ve lütfu biraz da bu galiba. O kadar farklı konularda kendinizi geliştirmek zorunda kalıyorsunuz ki çoğu zaman tavsiye almak istediğiniz kişilerden konuya daha fazla hakim oluyorsunuz. STK’larda ve farklı platformlarda bu tecrübeyi paylaşmanın değerine derinden inanıyorum ve şanslıyım ki bu tip platformlarda yer alabiliyorum. Bu dönem ayrı bir heyecan da Mezunlar Derneğimizde aldığım görev. Umarım kısa zamanda Mezunlar Derneği Yönetim Kurulu ve daha önce bu konuda çaba sarfetmiş kıymetli mezunlarımız ile birlikte Üniversitemizin melek yatırımcı ağının kuruluşunu tamamlayacağız.

Pek çok girisimcilik hikayeniz var, biraz anlatır mısınız, nereden geliyor bu girişimcilik merakı?

Cem: Merak değil de bir tercih daha çok benim için. İlk işimi kurduğumda halen öğrenciydim ve tek tecrübem Ford’da yapmış olduğum stajdı. O staj sırasında istediğimin bu olmadığını anladım. Daha heyecanlı ve yaratıcı işler yapmak istedim; hızlıca sorumluluk almak, aksiyona geçmek bana daha çekici geldi. Yarattığınız değerler ile imzanızı atmanız ve kurduğunuz ekipler ile beraber ülkemize ufak da olsa katkı sağlamak her zaman bana heyecan verdi.

Caner: Benim tarafımda işler biraz farklı gelişti açıkçası. Müzik gibi yaratıcılığın oldukça önemli olduğu bir sektörden girşimciliğe geçiş yapmak en doğru kariyer adımı gibi göründü. Yıllar geçtikçe ne kadar şanslı olduğumu daha iyi anlıyorum çünkü girişimciliğin iki en önemli ayağından biri olan takım konusunda çok şanslıydım. Düşünün ki dünyada en iyi tanıdığınız ve en sevdiğiniz adam ile ortak oluyorsunuz. Bu gerçek bir nimet. Benim karar almamda, adımları doğru atmamda bu ortaklığın çok büyük payı var. Bu durum son girişimimiz olan Hairmod’da da işimi kolaylaştıran bir faktör. Hairmod’un ortakları başta kardeşim Cem olmak üzere; Bertan Ege Teberci, Emre Kıramer ve yatırımcımız SGEK Holding AG’den Erinç Alper hem yaptıkları işlerde elde ettikleri tecrübe hem de insani değerleri ile arkamdaki en büyük güç.

Hairmod dünyanın ilk saç ve makyaj sosyal ağı. Bu fikir nasıl doğdu, nasıl gelişti?

Caner: Hairmod aslında basit bir ihtiyaçtan doğup evrimleşerek bugünkü halini aldı. Başında fikir saçımı nerede, nasıl ve kime kestirmeliyim sorusunu cevaplayan, bu ihtiyacı karşılayan bir enstrüman bulunmamasından ortaya çıktı. Ardından bu ihtiyacı farklı şekillerde cevaplayan enstrümanlar, araçlar var mı; var ise yeterli mi sorusuna cevap aramak için geniş kapsamlı bir pazar araştırması yaptık. İlk beklentimiz Instagram, Foursquare gibi uygulamaların bu ihtiyacı farklı şekillerde de olsa çözdüğü yönündeydi ancak çıkan sonuç şaşırtıcıydı. Google ve Youtube aramalarında saç stili, saç stilisti ve kuaför aramaları son beş yıldır Mega Trend; yani bu sorunu çözen olmamış. Ardından ihtiyaçları detaylandırdık. Hem kullanıcı hem stilist hem salonlar hem de tüm saç ve makyaj markalarının taleplerini inceledik.

Saçını ve makyajını yaptırmak isteyen kullanıcılar için sorular şu şekilde:

Saç ve Makyaj tasarımı bulmak: bir davet için nasıl bir saç ve makyaj yaptırmalıyım? Pixie stili sarışında nasıl durur? Kakül’ün Almancası nedir acaba belki Almanlar değişik bir şeyler yapmıştır? Beyonce’nin saç stilinin adı nedir?

Beğeniye göre Stilist ve Salon bulmak: Yakınımdaki Kuaförleri ve Stilistleri yaptığı saç ve makyajları görmek istiyorum. Temmuz ayında Bodrum’da bir düğüne katılacağım, davet stili saç ve makyaj yapan stilist ve kuaförler kimler ve işlerini görebilir miyim?
İnsanlara İlham vermek: Harika bir stilim var ama kimse bilmiyor.

Cem: Ben buradan devam edeyim. Son kullanıcılar uluslararası ve herhangi bir dil engeli olmadan her türlü stile, stiliste ve kuaföre ulaşırken başka gruplarında ihtiyaçlarına çözüm getirdik. Kuaför salonları yaptıkları işleri gösterek müşteri sayılarını arttırmaları mümkün artık. Yakın gelecekte rezervasyon modülümüz ile bu iş çok daha kolay olacak. Kuaför salonları dışında stilistler de çok önemli. Hem salon içi rekabet hem de bağımsız çalışan stilistler için Hairmod sektörü Uber’leştiren araç olacaktır.

Saç ve Makyaj markaları için trendleri takip etmek, tahminlerde bulunmak ve doğru kitleye ulaşmak için Hairmod hem verimli bir araç hem de doğru bir iletişim mecrası.

Hedef kitlenizde kimler var ve kullanıcılardan nasıl tepkiler alıyorsunuz?

Hedef kitlemiz başta kadınlar olmak üzere saç ve makyaj dünyasının içindeki tüm kullanıcılar. Stilistler, Kuaför ve güzellik salonları, Saç ve Makyaj markaları. İlk bir buçuk ayında yaklaşık 50.000 kullanıcı elde ettik: Hairmod kullanıcılarının %96 kadınlardan oluşmakta ve 2500’e yakın stilist ve mekan hesaplarını yönetmeye başladı. Bu kısa sürede 20.000’i aşkın resim kullanıcılarımız tarafından paylaşıldı ve canlı katalogda yerini aldı.

Aldığımız tepkiler çok olumlu; insanlar Hairmod’u günde ortalama 2,5 kere açıyor ve her seferinde yaklaşık dört dakika zaman geçiriyorlar. Her iş gibi Hairmod da hızla evrimleşiyor. Planladığımız ve kullanıcılarımızdan gelen tepkilere göre reaksiyon alıp onlara daha iyisini sunmak için tüm ortaklar ve yedi kişilik ekibimiz ile birlikte hiç durmadan çalışıyoruz.

Mezunlarımız Hairmod’a/size nasıl ulaşabilirler?

Cem: Hairmod uygulamasını App Store ve Google Play’den indirebilirsiniz. Mezunlarımız ve öğrencilerimizin geri bildirimleri bizim için çok kıymetli. Her türlü görüşlerini ben ya da Caner ile paylaşmalarından çok mutlu olurum. Bana cem@hairmod.co adresinden Caner’e ise caner@hairmod.co adrsinden ulaşabilirler.

Bundan sonrası için hedefleriniz neler?

Cem: Projeyi Amerika ve İngiltere pazarına açmak için gün sayıyoruz. Caner de bir taraftan seri A yatırım için toplantı turlarına başladı. Amacımız Hairmod’u globalleştirmek ve bu tecrübeyi/serüveni tüm girişimciler ile paylaşarak ülkemizin yeni ekonomide söz söylemesi için en önemli köşe taşı olan girişimcilere ilham vermek.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.