12 Mart 2017 

Kutlu Simple Community ile hayat buluyor: Selay Yarımoğlu’10

2010 İşletme mezunumuz Selay Yarımoğlu, modayı takip eden ve trend sahibi olan ancak yalınlığa önem veren, aşırıdan kaçan, seyahat meraklısı, anın tadını çıkarmaya çalışan ve anı biriktirme meraklısı kişileri hedeflediği yeni markası Simple Community ile kutnu kumaşa yeniden hayat veriyor. Selay’la bir araya geldik ve Simple Community hakkında konuştuk. Mezunlarımıza yönelik indirim imkanlarını da hatırlatalım.

Merhaba Selay, kendini mezunlarımıza tanıtır mısın?

Merhaba, Selay ben. İzmir Amerikan Lisesi üstü Koç Üniversitesi 2010 İşletme mezunuyum. Yıllardır kendi işini yapma ve girişimde bulunma arzusuyla yanıp tutuşan biri olarak özel zevklerimi işe dönüştürmeyi hedefledim.

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra neler yaptın?

Öncelikle satış, pazarlama ve müşteri yönetimi alanında deneyim kazanma amacıyla toplamda beş yıl kadar işe alım danışmanlık yaptım. Öncelikle Michael Page işe alım danışmanlık firmasında çalıştım. Oradan ayrıldıktan sonra bir dönem İtalya'da yaşadım ve bu şekilde hem İtalyancamı geliştirdim hem de orada bir şirkette proje bazlı olarak danışmanlık yaptım. Döndükten sonra bu deneyimimi kendi kurduğum danışmanlık firmasına aktardım. Ancak hala asıl istediğim ve içinde ürün, yaratıcılık ve pazarlama unsurlarını bulunduran içimdeki marka kurma tutkusunu bastıramayınca hedefim için doğru zamanın geldiğini anladım.

Girişimcilik hikayen nasıl başladı?

Aslında doğru zaman dememin sebebi başlangıç hikayemizi oluşturması. İlkokuldan beri tanıdığım bir arkadaşımla son birkaç yıldır iletişim halindeydik. İsmi Övgü. O da Boğaziçi Üniversitesi İşletme’den mezun olduktan sonra tıpkı benim gibi kendi markasını yaratma düşüncesindeydi. İrlanda'da Google'da çalışıyordu ama o da girişim arzusunu bastıramıyordu. Bir gün beni aradı, işi bırakıp Hollanda'ya taşınacağını ve kendi işini kurmaya karar verdiğini söyledi. Böylece bizim yolculuğumuz başladı. Üç ay kadar beyin fırtınasıyla geçti. Ortak zevklerimizi, yaşam tarzlarımızı ve isteklerimizi kağıda döktük. Böylece kendimizi yansıtabileceğimiz markamızı oluşturduk.

Markanı ve ürünlerinizi bize tanıtır mısın?

Biz hikayemizi kısaca şöyle anlatıyoruz: Dünyanın farklı yerlerinde yaşayan seyahat düşkünü iki girişimci arkadaş ve günlük yaşam tarzlarını simgeleyecek şekilde oluşturdukları markaları… İşte çıkış noktası olarak ortak zevkleri yansıtan "Simple Community" bir moda & yaşam stili markasıdır. Simple Community ürünlerinin amacı tüm gün boyunca, seyahatlerde, işe giderken ve günlük aktivitelerde rahatlıkla kullanılacak, çok kullanımlı ürünlerle insanların hayatlarını pratikleştirmektir.

İlk ürünümüz ise bir sırt çantası. Bu çanta 100% dana derisi ve Gaziantep'te 16. yüzyıldan beri özel olarak üretilen el dokuması Kutnu kumaşından oluşuyor. Biz bu değerli Türk kumaşını öncelikle Avrupa'ya ve sonrasında dünyaya açmayı amaçlıyoruz. Çantaların en önemli özelliği ise dayanıklılığı ve çok amaçlı kullanılması (ayarlanabilir saplı sırt çantası, messenger, kol çantası, el çantası şeklinde kullanımı mevcut). Ayrıca fonksiyonelliğe ve güvenliğe önem vererek arka kısımda fermuarlı cep, kulaklık için özel bir delik ve de iç detayında laptop vs için özel bir bölme tasarladık. Farklı ülkelerdeki dinamiklere göre boyut vb değişikler yaparak tasarımları geliştiriyoruz.

Hedef kitlende kimler var?

Hedef kitle modayı takip eden ve trend sahibi olan ancak yalınlığa önem veren, aşırıdan kaçan, seyahat meraklısı, anın tadını çıkarmaya çalışan, anı biriktirme meraklısı kişilerdir. Genelde yalın ama kaliteli ve güzel (cool) bir bakış açısıyla hareket ederler.

Yeni ürünler gelecek mi? İlerisi için hedefleriniz neler?

Evet şu anda üretime çok ağırlık verdik. Yeni ürünler ve tasarımlar üzerinde çalışıyoruz. Amacımız bir moda markasından çok yaşam stili markası olmak olduğu için çanta modelleri haricinde de ürün konseptleri oluşturmayı planlıyoruz. Hedeflerimiz arasında markamızla öncelikli Avrupa pazarına daha sonra da Amerika'ya açılmak bulunuyor. Ortağımın Avrupa'da yaşaması tabi bu noktada bir avantaj. Bu şekilde ülkemizin bir değeri olan kumaşı da dünyaya tanıtmış olmayı amaçlıyoruz.

Mezunlarımız ürünlere nasıl ulaşabilirler?

Öncelikli kendi web sitemiz üzerinden satışlarımızı gerçekleştirmekteyiz. Ayrıca Akmerkez Building pop-up store ve lidyana.com üzerinden de ürünlerimize ulaşabilirler.

Web sitemiz: simple-community.com

Sosyal medya hesaplarımız:

instagram.com/simplecommunitybrand
facebook.com/simplecommunitybrand
pinterest.com/simplecommunity

Mezunlarımıza iletmek istediklerin var mı?

Simple Community olarak yaşam stilini yansıtmayı hedeflediğimiz için community=topluluk çerçevesi altında web sitemizde bloglar da yer alıyor. Dileyen herkes blog yazarak katkıda bulunabilir. Ayrıca sadece mezunlarımız için şu an ve gelecek ürünler için geçerli olacak şekilde ilk alışverişlerinde %20’lik bir indirim söz konusu. Bunu da web sitemiz üzerinden şu şekilde gerçekleştirebiliriz. Satın alma noktasına geldiklerinde indirim kodu kısmına "ENJOYKU" yazarak devam edebilirler.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.