Tercih dönemine verimlilik katan uygulama: SOR’UN

20 Ekim 2016 

Tercih dönemine verimlilik katan uygulama: SOR’UN

Özgür Doğan’11 ve Ozan Bozkurt’11 yeni kurdukları SOR’UN uygulaması ile tercih döneminde Koç Üniversitesi’ne %20 verimlilik kazandırdı. Bu dönemde gelen aday öğrenci soru ve taleplerinin %30’u SOR'UN üzerinden geldi. Özgür ile müşteri hizmetleri alanında son kullanıcıların daha verimli iletişim kurması gerekliliği üzerine kurulan SOR’UN’u konuştuk.

Merhaba Özgür, kendini mezunlarımıza tanıtır mısın?

Merhaba, ben Özgür Doğan. Koç Üniversitesi'ne gelmeden önce İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi'ni bitirdim. 2006 yılında Koç Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümünü kazandım. Dört buçuk yılın ardından, 2011 Şubat ayında Endüstri ve Bilgisayar Mühendisliği bölümlerinden çift anadal yaparak mezun oldum.

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra neler yaptın?

Mezun olduktan sonra ilk olarak IBM'de System Technology bölümünde bir buçuk yıl görev aldım. Burada IBM'in gelişen pazarlardaki uluslararası satış operasyonlarına Storage ürünleri ile ilgili teknik danışmanlık yaptım. Ardından Turkcell'de üç buçuk yıl Storage Mühendisi olarak görev aldım. Turkcell'in ve grup şirketlerinin tüm veri altyapısını planladım ve yönettim.

Beş yıl kurumsal şirketlerde çalıştıktan sonra müşteri hizmetleri alanında son kullanıcıların daha verimli iletişim kurması gerektiğini düşünerek SOR’UN uygulamasının kurucu ortaklarından biri olmaya karar verdim.

SOR'UN nasıl kuruldu, fikir nasıl doğdu?

Son kullanıcı olarak biz de çağrı merkezleri ve şirketlerle olan iletişimimizde beklediğimiz hızı yakalayamıyorduk. Bir yandan da WhatsApp, Facebook Messenger tarzı mesajlaşma uygulamaları ile kendi sosyal çevremizle çok rahat konuşabiliyorduk. Bu iki platformu birleştirerek sosyal çevremizdeki iletişim rahatlığını şirketlerle olan iletişimimize taşımayı istedik.

Bu içgörü ile SOR’UN 2014 yılında Garanti Bankası ve Turkcell’in ortaklaşa düzenlediği Kurum İçi Girişimcilik Projesi’nde ortaya çıktı. Yaklaşık iki yıllık bir süre içinde iki kurumdan ayrı bir şekilde şirketleşerek yatırım aldık.

Tercih döneminde Koç Üniversitesi ile işbirliğiniz nasıl gelişti, nasıl bir tercih dönemi geçirdiniz?

Ortaklarımızdan Ozan Bozkurt ve ben, Koç Üniversitesi mezunuyuz. İki mezun olarak Koç Üniversitesi’nin SOR’UN’u kullanan ilk üniversite olmasını istedik. Kurumsal iletişim departmanı ile yaptığımız toplantı sonrasında hızlıca işbirliğimizi başlattık ve bunun sonunda çok güzel dönüşler aldık.

Tercih döneminde Koç Üniversitesi’ne gelen aday öğrenci soru ve taleplerinin %30’u SOR'UN üzerinden geldi. Bu platformu kullanan aday öğrencilerin yorumları da çok olumlu oldu. SOR’UN altyapısı ile tercih döneminde Koç Üniversitesi’ne %20 verimlilik kazandırdık. Bundan sonraki dönemde sadece tercih dönemi için tüm yıl boyunca Koç Üniversitesi’nin platformumuzu kullanması üzerine görüşmelerimiz devam ediyor.

Kullanıcılardan nasıl tepkiler alıyorsunuz?

SOR’UN olarak yer aldığımız uygulama mağazalarında kullanıcılardan oldukça iyi yorumlar alıyoruz. Ayrıca kullanıcılarımız uygulama içerisinde de bizle mesajlaşarak talep ve önerilerini iletebiliyorlar. Biz de kullanıcılarımızın yorumlarına göre platformumuza her ay farklı özellikler ekleyerek güncellemeler gerçekleştiriyoruz.

Kullanıcılarımızın genel olarak en büyük isteği daha fazla şirketi SOR’UN platformunda görmek... Biz de ekip olarak farklı şirketlerle görüşerek SOR’UN platformunda yer alan şirket sayımızı hızla arttırmak üzere çalışıyoruz.

Bundan sonrası için planların neler?

2017 yılı itibariyle SOR’UN olarak farklı ülkelerde de faaliyete geçmek üzere planlamalar yapıyoruz. Bu noktada çağrı merkezi hizmetinin gelişmiş olduğu ve akıllı telefon kullanıcısının yüksek olduğu ülkeler hedef noktalarımız arasında yer alıyor. Öncelikle yakın coğrafyadan başlayıp sonrasında diğer ülkelere de yavaş yavaş açılmaya planlıyoruz.

Yerel pazarda ise farklı yönlerden dönüşüm sürecinde olan çağrı merkezi pazarının gerçek zamanlı yazışma/sohbet tarafında büyümesine yardımcı olmak ve bu sektörde dijital dönüşümü hızlandırmak istiyoruz.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.