Merhaba Gül, kendini mezunlarımıza tanıtır mısın?

İzmir Amerikan Lisesi ve sonrasında Koç Üniversitesi mezunuyum. İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Leiden Üniversitesi’nde de yüksek lisans programlarını tamamladım. Koç Üniversitesi’nin sağladığı donanımın mezun olduğunuz bölüm haricinde birçok alanda iş hayatına oldukça iyi hazırladığını mezun olduktan sonra daha net olarak görüyorsunuz. Gerek yurtiçi ve yurtdışı yüksek lisans eğitimi gerek iş hayatında bunu anlıyorsunuz. Koç Üniversitesi yılları oldukça renkli geçti. Çok güzel dostluklar ve çok iyi hocalarla beraber güzel bir dört yıldı. Koç Üniversitesi’nde birçok sosyal kulüpte de aktif olarak yer aldım. Koç Üniversitesi Tiyatro Kulübü kurucularındanım. Yıl 1998. Model United Nations (MUN)’da da bunu okuyan dostlarıma Atina Konferansını hatırlatmadan edemeyeceğim. Yıl 2001. Efsane Mısır ve Jamaika delegelerinden oluşan ekibimizle konferansa damgamızı vurmuştuk! Üç sene Tiyatro Kulüp Başkanlığı, bir sene de Başkan Yardımcılığı yaptım. Ne güzel bir deneyim oldu! Dört sene boyunca çok keyifli tiyatro etkinliklerimiz oldu ve Koç Üniversitesi 1. Tiyatro Festivali’ni de mezun olduğumuz son sene başlattık. Yıl 2002. Güzel deneyimler, güzel hatıralar, güzel dostluklarla dopdolu dört yıl.

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra neler yaptın?

Uzun yıllar Vodafone’da süreç ve risk yönetimi alanında çalıştım, İç Denetim Müdürü olarak görev aldım. İngiltere, Avrupa, Güney Afrika ve Hindistan’da da birçok proje koordinatörlüğü ve liderliğini üstlendim. Vodafone kariyerim öncesi yönetim danışmanlığı ve kurumsal strateji danışmanlığı alanlarında çalıştım. 2009 yılından bu yana ilgi duyduğum ‘İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi’ alanında çalışmalar yapıyorum. 2012 yılından itibaren ABD menşeili İnovasyon Profesyonelleri Derneği (IAOIP – International Association of Innovation Professionals)’nde kurucu üyelik, çalışma grubu başkanlığı rollerini yürütüyorum. Türkiye’de tek ve ilk ve dünyada İnovasyon Yöneticiliği Sertifikası’nı (Certified Innovation Manager – IAOIP) alan ilk kişiler arasındayım. İnovasyon Yönetimi alanında 2009 yılında kurduğum internet sitesi üzerinden bu alanda bilgilerimi olabildiğince paylaşmaya çalışıyorum. İlgi duyanlar için www.mumunova.com internet sitesinin adı. 2016 yılında Taylor ve Francis yayınevi tarafından basılan ‘İnovasyon Metodları’ kitabının yazarlarındayım. Şu sıra Girişimcilik kariyerim yanında uzun yıllar üzerine kafa yorup deneyim kazandığım İnovasyon Yönetimi ve Risk Yönetimi alanlarında danışmanlık da yapıyorum. İnovasyon yönetimi ve risk yönetimi alanları halen oldukça ilgi duyduğum ve kariyer olarak daha fazla geliştirmek istediğim iki alan.

Uzun bir kurumsal hayat tecrüben oldu. Girişimciliğe nasıl karar verdin?

Girişimcilik her zaman niyetimdi. Kariyer adımlarında ilerlerken bazen ne noktada farklı adım atacağınızı bilemiyor ve önünüzdeki yolda ilerliyorsunuz. Çevre yolunda giderken, patikalara, taşlı ve çamurlu yollara adım atmak pek de işinize gelmiyor. Hep düşündüğüm, niyetli olduğum bir alandı. Beni iyi tanıyanlar bilir. Çeşitli iş fikirlerim ve kariyerim sırasında fizibilite çalışmalarım, araştırmalarım olmuştu. İş yoğunluğu ve bahsettiğim gibi konulardan bugüne kadar gerçekleşmedi. 2015 sonlarında aklıma gelen bir fikirle yola çıktım. İşin yapılabilirliğini, pazarı, iş planını vs çalıştım, sektörü çok detaylı araştırdım. Risk yönetimi konusunda çalıştığımdan bahsetmiştim. Riskleri ve fırsatları iyi çalışmak benim için alışkanlık olmuş bir konu. Riski iyi yönettikten sonra risk almamak için bir sebep yok. Her zaman istediğim bir yolda sonunda adım attım.

Daha önce tekstil ya da e-ticaret konusunda bir tecrüben olmuş muydu?

Telekomünikasyon sektörü diğerlerine göre daha fazla tecrübe edindiğim bir sektör ancak öncesindeki danışmanlık tecrübelerimde tekstil dahil birçok sektörle ilgili çalışma fırsatım oldu. Deneyim edindiğim pozisyonlar iş süreçlerinin çok detaylı analiz edilmesi ve performans yönetimine ilişkin oldu. Günümüzde sektör tecrübelerinin eskisi kadar önemli boyutta olmadığı kanısındayım. Her işin ve sektörün kendine has dinamikleri var. Belirli teknik uzmanlık alanları var. Bunun dışında, iş dinamikleri, iç süreçler, iş yönetiminde temel kriterler birçok sektör için değişken değil. Bu işe atılmaya karar vermeden tekstil ve eticaret sektörünü iyi araştırdım ve buna göre karar verdim.

Markanı ve ürünlerinizi bize tanıtır mısın?

Mumu Dizayn firmasi tescilli Mumu markasıyla e-ticaret alanında hizmet veriyor. Mumu Dizayn e-ticaret sitesi, özgün tasarımların ürünlere basılarak tüketicilere satışının yapıldığı ve tasarımcıların da duyurulduğu bir platform. Mumu tarafından kullanılan tasarımlar sadece tasarım dalında uzman, öğrenci ve profesyonel sanatçıların tasarımları oluyor.

Yenilikçi ve farklı tasarımların ve bağımsız tasarımcıların işleriyle çalışılarak tasarım ve yenilik odaklı ürünlerin geliştirilmesi üzerine kurulmuş bir iş modeli. Özgün tasarımların kullanım hakkı sözleşme ile tasarımcıdan devralınıyor. Mumu Dizayn eticaret sitesi www.mumudizayn.com’da, tasarımların eser sahibi tasarımcıları da internet sitesi’nde duyuruyoruz. Bu yönüyle bağımsız tasarımcıların desteklendiği ve tanıtıldığı ve olabildiğince çeşitli tasarımın (sanat eseri olarak da değerlendirebiliriz diye düşünüyorum) gündelik ürünlere dönüştüğü bir iş modeli oluyor. Tasarımlar giyim, aksesuar, ev tekstil vb. ürün gruplarına basılıp ve satışı yapılıyor. Ürün ve baskı kalitesi ön planımızda olduğu için üretimi yapıyor ve baskı için en iyi sınıf baskı yöntemlerini kullanıyoruz.

www.mumudizayn.com aracılığıyla tasarımcılara tasarımlarının Mumu Dizayn tarafından üretilen ürünlere basılmak üzere katılmaları için çağrıda bulunulur. Mumu Dizayn her zaman dışarıdan tasarımcıların katılımı yoluyla çalışır. Bağımsız tasarımcılarla çalışılması yönüyle yenilikçi bir iş modelidir. Bu iş modeli aynı zamanda tasarımcıyla beraber üreterek değer yaratmak üzerine kurulu. İşimizin başarısı tasarımcıların katılımı ve müşterinin farklı tasarımlara olan desteğiyle belirlenecek.

Hedef kitlende kimler var?

Mumu markasının hedef kitlesi 18 – 45 yaş arası kadın, erkek ve çocuklardan oluşuyor. Tasarım baskılı ürünleri kullanmayı tercih eden, sanatsal boyutu olan eserleri gündelik yaşamına daha fazla dahil etmek isteyen bir kitleye hitap ediyor. Tasarım baskılı ürünlerin trendler, stillerden farklı bir boyutta sürekli kullanılabileceğine inanıyoruz. Hedefimiz tasarımları daha farklı modellere ve ürün gruplarına uygulamak var.

İlerisi için hedeflerin neler?

Mumu, yeni bir marka. Marka algısı ve pazarda bir yere gelmek için bir startup olarak çok boyutlu birçok gündem maddesi var. Markamıza ve hedeflerimize inanıyorum. Şu anda sadece Türk tasarımcılarla çalışıyor ve ürünleri de Türkiye’de üretiyoruz. Türkiye’de üretebileceğiniz ürün kalitesi Mumu ürün gamında oldukça iyi. Bir Türk markası olarak yurtdışı pazarlarda iyi tanınmak için fırsatlar var. Bir Türk markası olarak büyüme hedeflerimizde gerekli olan döngüyü yakalayabildiğimizde hedeflerimize daha rahat ulaşabileceğimizi düşünüyorum. Dünyada ve Türkiye’de başarılı olmuş her startup gibi finansal kaynakları yaratıp gerekli yatırımcı desteklerini alabilmeyi hedefliyoruz. Temmuz 2016 yılında başladığımız eticaret serüvenimiz piyasalar anlamında nispeten kaynakları sınırlı bir döneme denk geldi. Bundan sonrası için daha elverişli bir ortamın bizi beklediğini düşünüyorum.

Eklemek istediklerin?

Mumu’nun hedeflerini gerçekleştirmesi yolunda müşterisiyle yakın bağ kurması her zaman için çok önemli olacak. Müşterinin beklentileri, geri dönüşleri çok önemli. Ürünleri satın alsın almasın görüş ve geri dönüşleri Koç Mezunlar network’ünden alabilmekten memnuniyet duyarız. Özellikle bu bültenin okuyucularından gelen görüşler bizim için son derece değerli olacak. Markamızın tanıtımı ve Mumu’ya desteğin bu değerli Koç ailesinden geleceğine inanıyorum.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.