13 Ocak 2016 

Gamze Buğday Sönmez’den İstanbul TALKS

2000 Uluslararası İlişkiler mezunumuz Gamze Buğday Sönmez kariyer hikayesini, aile şirketi olan Sipahiler Events’i ve yeni projeleri olan İstanbul TALKS’u anlattı. Gamze, büyük ses getirecek bu konferanslar serisine tüm mezunlarımızı davet ediyor.

Merhabalar Gamze, mezunlarımıza biraz kendinden ve Sipahiler Events’ten bahseder misin? Şu anda neler yapıyorsun?

2000 Uluslararası İlişkiler mezunuyum. İstinye Kampüsün son mezunlarındanım. 2001 senesinden beri aile şirketimiz olan Sipahiler Events’te çalışıyorum. Yirmi iki senelik bir firma olan Sipahiler Events farklı sektörlerden müşterilerine etkinlik yönetimi konusunda hizmet veren bir firma. Bizi ön plana çıkaran en önemli özelliğimiz etkinliklerin sadece lojistik kısmında destek vermenin ötesinde içeriklerini ve konseptlerini de müşteri ihtiyaçlarına göre dizayn etmemiz. Sektörde özellikle büyük etkinlikler dediğimiz 1.500 kişi ve üzeri etkinliklerde aranan bir firma haline geldik. Tek seferde 11.000 kişiyi ağırladığımız kurumsal etkinlikler oldu. Müşterilerimiz ağırlıklı olarak Finans ve otomotiv sektöründen. Geçmişte Koç Üniversitesi Mezunlar Derneği ile de birlikte yeni yıl partilerini organize ettik. İstinye Kampüsümüz şimdiki halini almadan önce oldukça yüksek katılımlı bir parti organize etmiştik dernek ile birlikte.

Geride bıraktığım on beş yıl içerisinde şirkette operasyon, satış, finans ve satın alma gibi farklı pozisyonlarda görev aldım. Son olarak da yeni markamızın hayata geçirilmesi sürecinde Pazarlama Departmanı Direktörü olarak çalışıyorum.

Koç Üniversitesi 99 Uluslararası İlişkiler mezunu Serdar Sönmez ile okulda başlayan arkadaşlığımız 2002’de evlilikle devam etti. 2005’te kızımız İdil, 2008’de oğlumuz Yiğit dünyaya geldi. Serdar da 2004 senesinden beri Sipahiler Events’te. Şu anda Kurumsal Müşteriler tarafındaki satışın grup yöneticisi.

Yeni projeniz İstanbul TALKS fikri nasıl ortaya çıktı?

Sipahiler Events olarak yıllara dayanan bir deneyim ve bilgi birikimimiz var. Kurumsal etkinlik yönetimi ile ilgili hizmetlerimiz devam ederken, kabımıza sığamamaya başladık. Artık deneyim ve bilgi birikimimiz için farklı bir dönem geldi dedik. Üzerinde düşünmeye, planlar yapmaya başladık. Çıkış noktamız yirmi iki yıllık iş hayatımızdaki en büyük değer oldu. İstanbul... Dünyanın en büyük şehirlerinden birisi, büyük bir metropol ve baktık ki İstanbul bizim için de çok önemli bir yere oturmuş. Türkiye’deki iş dünyasının kalbinin attığı bir yer. Her anlamda enerji dolu bir şehir... Avrupa için çok önemli. EMEA bölgesinin merkezi.

İstanbul'un bu coğrafyada referans konumuyla yeteri kadar etkinliğe ev sahipliği yapmadığını düşünüyoruz. Elbette ev sahipliği yaptığı bazı organizasyonlar oluyor ama büyük etkinlik olarak, imza etkinliği olarak, referans noktası olabilecek etkinlik olarak bakıldığında geçmişte çok sayıda etkinliğe ev sahipliği yapmamış. İstanbul'u destekleyen pek çok kurumun yanında bizim gibi özel sektör firmaları da, tabii ki, İstanbul’un tanıtımına çok büyük katkıda bulunuyor; ama bu İstanbul’a yetmiyor. İstanbul etkinliklere ev sahipliği yapabilmek için hep ihalelere girmek, birtakım lobilerle hareket etmek zorunda kalıyor. Kısacası, İstanbul için herkes elinden geleni yapmaya çalışıyor ama yetmiyor. Peki biz ne yapabiliriz? Bu noktada biz bardağın başka bir tarafından bakalım dedik. İstanbul’a nasıl değer kazandırabiliriz? Dünyayı dolaşan etkinlikleri buraya çekmek için çalışmalara, İstanbul çıkışlı etkinlikler düzenleyerek katılalım dedik. Bu etkinlikler öyle etkinlikler olsun ki gerçek anlamda referans noktası olarak konumlansın, sahiplendiğimiz coğrafyanın konuşulan etkinlikleri haline gelsin ve İstanbul çıkışlı olsun.

Bu kapsamda bir konferans serisi düzenlemek oldukça ciddi bir hazırlık dönemi gerektirmiş olmalı. Bize biraz hazırlık sürecinizden bahseder misin?

Oldukça yoğun bir hazırlık süreci geçirdik. Bu doğrultuda yapılacak etkinlikler için güncel ve etkili konular belirledik. Konferanslarda, bize danışmanlık yapacak, konusunda uzman ve bizim hedeflerimize paralel vizyona sahip isimlerle görüştük. Özellikle dünyada yaptıklarıyla "ilham kaynağı" olmuş yabancı konuşmacılarla iletişime geçtik. Kısacası her etkinlik için ciddi araştırma süreci geçirdik ve hala da çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Profesyonel işimizin kurumsal etkinlik olması sebebiyle de bütün bilgi birikimimizi İstanbul TALKS'a aktardık. Etkinlik alanlarımızı, dinleyicilerimizin baştan sona rahat bir ortamda ağırlanmasının maksimum seviyede fayda sağlayacağını düşünerek tasarladık.

Mütevazı projelerdense biraz daha premium etkinlik çizgisinde hareket edecek bir konferans serisi tasarladık. Düzenlenen konferansların tekrarlanabilir, geliştirilebilir ve sürdürülebilir olmasını arzu ediyoruz.

Peki şu an hangi noktadasınız ve konferanslara ne zaman başlıyorsunuz?

İstanbul TALKS konferanslarından ilki olan Inspired 2016 Girişimcilik Konferansını, 16 Mart 2016 tarihinde Türkiye Girişimcilik Vakfı iş ortaklığında Çırağan Sarayı’nda gerçekleştireceğiz.

Başta Richard Branson ve Yossi Vardi olmak üzere dünyaca ünlü yatırımcı ve girişimciler yaşam kadar gerçek başarı öyküleri ve tavsiyeleriyle konferansımızda olacak. Mevcut ve potansiyel bir girişimci olma yolunda ilerleyen gençleri, girişimcileri, melek yatırımcıları, risk ve özel sermaye şirketlerini, bankaları, girişimcilik ekosistemindeki kuruluşları ve girişim merkezlerini bir araya getireceğiz.

Young & Restless, Nesnelerin İnterneti, Girişimcilikte Trend Sektörler (Sağlık, Ev, Ulaşım, Enerji), Kadın Girişimciliği, Bir Girişimci Olarak Sanatçı ve Ekosistem Nasıl Oluşuyor? başlıklı panellerin düzenleneceği etkinlikte mevcut ve potansiyel girişimciler, girişimciliğin zorluklarını aşmanın yöntemlerini girişimciliğin yıldızlarından dinleyecekler.

Konferansların konularından ve öne çıkan etkinliklerin detaylarından bahsedebilir misin?

Konferans konularımız finans, girişimcilik, tarım, sanat, sponsorluk, teknoloji, kadın ve gençlik olarak sıralanıyor. İlk konferansımız Girişimcilik olacak. Bu konferansın ana teması “ilham”. Inspired 2016 Konferansında başarılı girişimcilerden ilham veren konuşmaları dinleyeceğiz.

Nisan ayında gerçekleşecek olan tarım konferansımızda değişen dünyada tarımın yeri tartışılacak. Hızla değişen teknolojiler ve tarımsal uygulamalar, ikinci nesil çiftçiler aile işlerini nasıl devam ettirebilir, kadınların tarım sektöründeki önemi, gelişmiş ülkelerde ekonomik büyümeye sağladıkları katkı, tarım ürünlerine değer katma ve pazarlama gibi konular işlenecek.

Yine Nisan ayında düzenlenmesi planlanan Finans Konferansının teması şirketlerin büyümelerini sürdürebilmeleri için kullanabilecekleri değişik kanallar olurken, Mayıs ayı için düşündüğümüz Kadın Konferansının iş dünyasındaki beyaz yakalı profesyonellere ve girişimci kadınlara yönelik bir içeriği olacak. Yine Mayıs ayında yapılması planlanan Sponsorluk Konferansında markaların büyümesi açısından etkin sponsorlukların önemi ele alınacak.

Nasıl bir kitlenin katılımını hedefliyorsunuz? Katılımcıları nasıl belirleyeceksiniz?

“BİR İŞİNİZ YOKSA GELİN. ÖNEMLİ BİR İŞİNİZ VARSA MUTLAKA GELİN.” diyoruz… İstanbul Talks konferanslarına zamanı yakalamak isteyen, iş hayatı, ekonomi, girişimcilik gibi konulara hayatı değen herkesi bekliyoruz.

Her İstanbul TALKS konferansı hem konuşmacı hem de katılımcı profili olarak yerli/yabancı kanaat ve sektör liderlerini ağırlayacak. Örneğin girişimcilik konferansında yüzde seksen konuşmacı yurtdışından geliyor.

Konuya yıllarını vermiş, konuya gerçekten çok farklı pencerelerden bakıp farklı şekillerde gündeme getirebilecek kişi ve kuruluşlarla bir araya gelerek hareket ediyoruz, tüm konularda gençlerin mutlaka konferanslara dâhil olmasını istiyoruz. Girişimcilik konferansında Girişimcilik Vakfı tarafından belirlenecek seksen tane öğrenciyi ücretsiz katılımla konferansa alıyor olacağız ki konferans zaten yedi yüz kişilik bir konferans yani oran olarak bakılırsa seksen öğrenci ciddi bir rakam. Bu konferansları dinlemenin onlar için de çok büyük bir fırsat olacağını düşünüyoruz.

Etkinlikler nerede gerçekleşecek ve bu konferans serisinin ne kadar sürmesini bekliyorsunuz?

Konferanslarımızın hepsini İstanbul’da yapıyor olacağız. Hepsi şu anda bir günlük konferanslar ve yıl sonuna kadar süreceğini söyleyebiliriz. İstanbul TALKS konferansları her yıl tekrarlanacak.

Bu konferans serisinin nasıl bir etki bırakmasını arzu ediyorsunuz?

Ezber bozan konferanslarla İstanbul TALKS’u bir fikir ekosistemi haline getirmek istiyoruz.

İstanbul TALKS konferanslarında dünyayı değiştiren fikirleri yaymak istiyoruz.

Düzenlediğimiz konferans serisinin sürdürülebilir ve kalıcı olmasını planlıyoruz. İstanbul TALKS konferanslarının referans noktası haline gelen konferanslar olması hedefimiz. Arzu ettiğimiz diğer bir nokta, katılımcıların üzerinde pozitif bir etki uyandırması. Konferans sonunda katılımcıların network ağını genişletmiş olması bizi oldukça mutlu edecektir. Bu projeyle sahiplendiğimiz EMEA bölgesinden katılımcı portföyünü artırmayı ve İstanbul'a ciddi değerler kazandırmayı da istiyoruz.

Mezunlarımız ilgilendikleri konferanslara katılmak için ne yapmalılar? Size nasıl ulaşabilirler?

Arkadaşlarımız internet sitemiz www.istanbultalks.com.tr'den katılım koşulları ile ilgili bilgi alabilirler. Etkinliğin biletleri de Biletix üzerinden satışa sunulmuştur.

Son olarak, eklemek istediğin bir şey var mıdır?

On beş senelik iş hayatımda mezunlarımızın çok iyi firmalarda iyi pozisyonlara geldiğini, kendi işini kuranların da yine güzel başarılar yakaladığını gördüm. Okulumuzda aldığımız eğitim doğrultusunda her zaman bilginin kıymetini bilen, kendini geliştirme sürecini hayatının her alanında devam ettiren kendine yatırım yapan bireyler olduk. İstanbul TALKS konferansları da kendine yatırım yapmak isteyen herkese açık bir platform. Ünlü konuşmacılardan ilham almak, iş dünyası ile bir arada olmak isteyen tüm mezunlarımızın konferanslarımıza katılımını bekliyoruz.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.