18 Kasım 2016 

Şehrin Kalp Atışı: Beatrips

Mezunlarımız Eren Atlı’13 ve Doruk Helvacıoğlu’13, yeni girişimleri Beatrips ile İstanbul’un nabzını tutuyorlar. Doruk ve Eren ile biraraya gelerek kariyer hikayelerini ve Beatrips’i konuştuk.

Merhaba Eren ve Doruk, kendinizi mezunlarımıza tanıtır mısınız?

Eren: Merhaba, ben 2007 yılında Koç Üniversitesi’ne girdim. Beş buçuk yıllık zorlu bir mücadeleden sonra 2013 Şubat ayında Kimya – Biyoloji Mühendisliği bölümünden mezun oldum.
Doruk: Merhaba, ben de 2006 yılında başladım okula. 2011’de kepi atsam da Bilgisayar Mühendisliği diplomasını almam 2013 Şubat’ı buldu.

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra neler yaptınız?

Eren: Mezun olduğumu öğrendiğim gün Sabancı Holding şirketlerinden Bimsa ile elektronik biletleme ve para transferi sistemleri kurmak üzere partner olarak çalışma teklifi aldım. Fakat işler umduğum gibi gerçekleşmedi. Holding strateji değişikliğine gitti ve sekiz ay sonra projeyi kapattık. Ben de bunun üzerine CEMS MIM masterı yapmaya karar verdim. Masterdan sonra Dubai ve Malezya’da bir süre çalıştım daha sonra ise Beatrips’i yapmaya karar verdik.
Doruk: Mezun olduktan sonra açıkçası bölümümle ilgili neler yapabileceğim konusunda pek bir planım yoktu. Kurumsal hayata atılmak da istememiştim o dönemde. Bunun sonucunda, bulduğum ilk iş fırsatını değerlendirmeye karar verdim ve medikal sektöründe satış pozisyonlarında çalışmaya başladım. İki sene sonrasında da Beatrips serüveni başladı.

Bize girişimcilik hikayenizi ve yeni girişimizin olan Beatrips’i anlatır mısınız?

Eren: Beatrips uzun süredir aklımda olan bir konuydu. Master’ı yapmadan önce de aklımda vardı, master sürecinde de uzun uzun düşündüm. Hatta Singapur’da okurken Beatrips gibi bir uygulamanın olmaması yüzünden ve ben de sürekli biletleme sitelerinde gezmediğim için Rolling Stones konserini kaçırmıştım. Ondan sonra Beatrips gibi bir uygulamanın kesinlikle olması gerektiğini düşündüm.

Beatripste şehirde var olan tüm konser, parti, festival ve performans gibi etkinlikleri tek çatı altında topluyoruz. Kısacası Facebook’ta, timeline’da etkinliğe denk gelmek ya da biletleme sitelerinde gezinmek yerine her an her yerde şehirdeki tüm etkinliklere rahatça ulaşabiliyorsunuz. Aynı zamanda kullanıcılarımıza hem ücretsiz biletler veriyoruz ve ayda bir düzenlediğimiz 50 lira gibi bir ücret karşılığı bir ayda dört farklı etkinliğe kullanıcılarımızı gönderiyoruz. Bu dört etkinliğe kullanıcılarımız teker teker gitse minimumda 250 lira gibi bir para harcamak durumundalar. Kısacası bugün ne yapsak sorusuna cevap olduğumuz gibi kullanıcılarımıza İstanbul eğlencesi sunuyoruz.

Doruk: Benim için Beatrips hikayesi aslında 2012 yılında başladı diyebiliriz. Okuldaki son dönemimde Mustafa Ergen hocanın girişimcilik dersini alıyordum. Proje ödevi olarak yaptığımız çalışma, mekanların kendilerini tanıtabilecekleri bir platformdu. O dönemde beni heyecanlandıran ve “Yapsak tutar aslında!” şeklinde düşündüğüm bir projeydi. O zamanki ekip arkadaşlarım için pek öyle değildi ki herhangi bir sonuç alamadık. Daha sonrasında Eren, Beatrips fikriyle gelip “Sen de katılmak ister misin?” dediğinde, tahmin edebileceğiniz gibi balıklama atladım.

Beatrips kullanıcı tarafında eğlence hayatı ile ilgili kendilerine nasıl bir program yapacakları konusunda yardımcı olurken, mekanlar tarafında da bu kullanıcıya ulaşmak için kullanabilecekleri mükemmel bir gereç. Konuştuğumuz işletmeci ve mekan sahiplerinden de biliyoruz ki; ister gece kulübü, ister restoran, ister bar olsun; tüm mekanlar gelen müşterinin tercihlerini bilmek, buna göre hareket etmek istiyorlar. Tercihlerin yanında, sadık müşterilerini ödüllendirmek ve dolayısıyla kaybetmemek istiyorlar. Tüm bunları yapmak için her mekanın kendisine özel bir yazılım yapmasını bekleyemeyiz. İşte burada Beatrips devreye girerek işletmecilere ve organizatörlere müşteriye ulaşabilmek ve elde tutabilmek için kullanabilecekleri bir çok imkan sunuyor.

Hedef kitlenizde kimler var? Nasıl hizmetler sunuyorsunuz? Beatrips’i benzer uygulamalardan ayıran özellikleri nelerdir?

Eren: Hedef kitlemizde ilk olarak üniversite öğrencileri var. 18-25 yaş arası üniversite öğrencileri kullanıcı kitlemizin yarısını oluşturuyor. Fakat insanların yaşı ilerledikçe ve üniversite yaşantısından uzaklaştıkça etkinlik konusundan da uzaklaşıyorlar. O yüzden 25-35 yaş arası insanlarda kullanıcı kitlemizin diğer yarısını oluşturuyor.
Doruk: Hedef kitlemiz dışarı çıkıp eğlenmek isteyen herkes aslında. Fakat ülkemizin alışkanlıkları dolayısıyla daha çok 18-35 yaş aralığındaki insanlara hitap ediyoruz. Beatrips’i benzer uygulamalardan ayıran özelliği ise, bir soruna cevap olması diyebiliriz. Biliyoruz ki, hafta sonu evde oturmak istemese de ne yapacağını bilmediği için veya kendine uygun bir etkinlik olmadığını sandığı için dışarı çıkmayan bir çok insan var. Beatrips bu insanlara en hızlı, en efektif ve en kişiye özel yolla ulaşmak için uğraşan tek uygulama.

Üniversitelerle işbirlikleriniz var. Koç Üniversitesi’nde de bir ekibiniz var mı?

Eren: Beatrips’in en başta çekirdek ekibinin hepsi Koçlu. Koç’ta da bir ekibimiz var ve gerek okul içi etkinliklerde gerekse okuldaki büyük bir kitlenin katılacağı bir etkinlik olduğu zaman biz de o etkinlikte olup tanıtım çalışmalarımızı yapıyoruz. Koç harici İstanbul Üniversitesi, YTÜ, İTÜ, Boğaziçi, Özyeğin, MEF ve Bahçeşehir Üniversitelerinde de ekiplerimiz var.
Doruk: Bunların yanında tüm üniversitelerde ekibi bulunan, Erasmus Student Network (ESN) ile de bağlantılarımız mevcut.

Mezunlarımız Beatrips’e nasıl ulaşabilirler?

Bize ulaşmanın en iyi yolu App Store veya Google Play üzerinden uygulamamızı indirerek olur. Aynı zamanda www.beatrips.com adresinden de etkinliklere bakabilirler. Ayrıca bize sormak istedikleri bir şey olursa info@beatrips.com a mail atabilirler.

Bundan sonrası için planlarınız neler?

Eren: Bundan sonraki planlarımız aylık parti paketlerimizi satmak ve yakın zamanda Tel Aviv ve Dubai’ye açılmak. Bunun için de gerekli çalışmaları aktif olarak yapıyoruz.
Doruk: İnsanları daha çok dışarı çıkmaya sevk edecek çeşitli indirim planlarımız var. Mekanlar için de daha kolay bir şekilde müşteri tercihlerini görebilecekleri ve kendi isteklerine göre yönlendirebilecekleri projelerimiz mevcut. Bunların yanında kullanıcılar için de sosyal paylaşım açısından farklı bir tecrübe yaratacak bir sürprizimizin de yolda olduğunu söyleyebilirim.

Eklemek istedikleriniz var mı?

Eren: Biz Beatrips’i yapmaya başladığımızın ilk sekiz ayda yedi intihar saldırısı ve bir darbe girişimi geçirdik. Bu tür olaylar bizi hem üzüntü içerisinde bıraktı hem de Beatrips olarak çok etkiledi. Ama gelecek günlerin daha iyi olacağını umuyoruz.
Doruk: Evet, bu sene gerçekten hepimizin korktuğu ve neler olacak bilemediğimiz anlar olan bir yıl oldu. Umarım bu belirsizlik daha uzun soluklu olmaz ve ülkemiz coğrafyası ve genç nüfusu sayesinde sahip olduğu, fakat kullanamadığı potansiyelini ortaya çıkarır.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.