9 Mart 2016 

Hobisini işe dönüştürenlerden: Duygu Tunçbil Berecen’09

Kurumsal hayata veda eden 2009 Ekonomi bölümü mezunumuz Duygu Tunçbil Berecen, Bursa’ya yerleşmesinin ardından hobisi olan el yapımı ürünle tasarımını www.kastanya.com’la yeni bir girişime dönüştürdü. Duygu ile iş yaşamındaki değişimi ve girişimi kastanya.com’u konuştuk. Duygu’nun mezunlarımıza güzel de bir sürprizi var.

Kendini bize tanıtır mısın?

Merhaba, ben Duygu Tunçbil Beceren. 1986 İstanbul doğumluyum. Koç Üniversitesi Ekonomi bölümünden 2009 yılında mezun oldum.

Koç Üniversitesi’nden mezun olduktan sonra neler yaptın? Girişimcilik hikayen nasıl başladı?

Mezun olduktan sonra Mede@m (Air France/KLM) firmasında iki yıl çalıştım. Aynı zamanda bu süre içerisinde Galatasaray Üniversitesi Pazarlama ve Lojistik Yönetimi yüksek lisans programını tamamladım. Sonrasında; Koç Topluluğu şirketlerinden ZER Merkezi Hizmetler ve Ticaret A.Ş.'de; E-Procurement üzerine İş Geliştirme ve Satış deneyimi kazandım. Üç yılın sonunda ise tabiri caizse eş durumundan Bursa'ya taşınarak kurumsala veda ettim. Bir süredir aklımda olan bir fikri hayata geçirmek üzere www.kastanya.com girişimime odaklandım.

Bu girişimi bizimle paylaşır mısın? Fikir nasıl doğdu ve bu fikri nasıl geliştirdin?

Kurumsal geçmişimde çalışmalarımın odağında teknoloji ve teknik altyapılar bulunduğundan dolayı, bir e-ticaret girişimi benim için tek başına üstesinden gelinebilecek bir hedefti. Kendim de hobi olarak el yapımı ürünler üretmeye başlamıştım fakat daha büyük ölçekte benim yaptığım ürünler yetmeyeceğinden farklı tasarımcılarla görüşmeye başladım. Öncelikle, www.kastanya.com'u öne çıkaran tasarım ürünleri için tedarikçiler ile iletişime geçtim ve birçoğunu da ziyaret etmeye başladım. Gerek hediyelik, gerekse kişisel kullanım amaçlı farklı ürün gruplarını harmanlayarak, hem kendi ürünlerimizi hem de çeşitli tedarikçilerimize ürettirdiğimiz ürünleri Kastanya çatısı altında birleştirdik. Şu an on beş farklı kategoride iki bine yakın ürünümüz var.

Hedef kitlenizde kimler var ve kullanıcılardan nasıl tepkiler alıyorsunuz?

Kastanya.com içerisinde bulunan ürünler 5 TL 'den 250 TL'ye kadar uzanan bir fiyat aralığında bulunuyor. Hedef kitlemiz, analitik raporlarını incelediğimizde her iki cinsiyete de eşit hitap ederken, yaş grubu olarak 18-35 arasında bir kitleyi kapsıyor.

Kullanıcılar genel olarak basit arayüz ile kolay erişim ile satın alma yapabildikleri için memnunlar. Online satış haricinde; şimdilik kış sezonunda Uludağ 'a özel lisanslı ürünler ve kış temalı ürünler ile fiziksel olarak da müşterilerimizle buluşuyoruz. Offline kanalda satışlarımızın çoğunluğunu Uludağ'a gelen misafirlerin hediyelik olarak evlerine götürmek istedikleri hatıra ürünler oluşturuyor.

Mezunlarımız ürünlerinize nasıl ulaşabilirler?

www.kastanya.com üzerinden ister üye olarak isterlerse de üye olmadan rahatlıkla alışveriş yapabilirler. Sipariş bize ulaştıktan sonra iki gün içerisinde ürünleri kargoya vermiş oluyoruz. Ayrıca Koç Üniversitesi mezunları için tanımlamış olduğumuz KUMED15 kodunu kullanarak, sipariş aşamasında %15 indirim ile ürünlerimize ulaşabilirler.

İş ve özel hayatınızla ilgili paylaşmak istediğiniz güzel haberleri bu sayfalardan mezunlarımıza duyuracağız. Güzel haberlerinizi mezun@ku.edu.tr adresine bekliyoruz.